Generell info

Historie:

Segelbergan barnehage ble startet av 3 foreldrepar og åpnet 1. mars 1993. Barnehagen er bygget av Trygge Barnehager AS. Vi startet med 2 avdelinger og åpnet den 3. på høsten 1993. Fra høsten 2004 startet vi egen uteavdeling som et prosjekt og fra høsten 2005 er dette blitt en permanent ordning.

Generelt:

• Barnehagen er foreldre eid
  • Opptatt av natur, miljø og fysisk aktivitet
  • Mye utetid
  • Mange turer
  • Jobber med tema språk
  • Fullkost tilbud
  • Helårsbarnehage (ikke feriestengt)
  • Besøksavtale med Breimo Stall - og besøksgård
  • Egen førskolegruppe minimum en dag i uka
  • Tilbud om svømmeopplæring for førskolebarna
  • Avtale om bruk av gymnastikksal ved Ura skole
  • Oppholdsbetaling/betalingsfri i juli

Personalet:

Segelbergan barnehage har 17 ansatte, hvorav 4 assistenter, 6 pedagoger, 5 fagarbeidere, en kjøkkenassistent/renholder og daglig leder. I tillegg har barnehagen en spesialpedagog etter behov, samt en styrkingsressurs.

Barnehagen tar imot studenter fra barnehagelærerutdanning, videregående skole og har avtale med opplæringskontoret for lærlinger.

Åpningstider:

Rammen for barnehagens åpningstid er 10 timer og 15 minutt mellom 06.30 til 17.00. Åpningstiden reguleres etter foreldrenes behov.
For tiden er åpningstiden 06.30 - 16.30
Barnehagen er åpen 12 måneder i året.
Vi har stengt jul- og nyttårsaften. Onsdag før skjærtorsdag stenger vi klokken 12.00

Private Barnehagers Landsforbund:

Barnehagen er medlem i PBL som er en interesse og arbeidsgiverorganisasjon for barnehager. Vi har alle forsikringer, blant annet heldøgnsforsikring for barna gjennom PBL. PBL har egen hjemmeside der foreldrene og personalet kan få aktuell informasjon.